Zleciłeś pracę agencji SEO? Sprawdź jak możesz mierzyć jej działania

Jeśli zdecydowałeś się zlecić pracę agencji SEO, to pewnie sam chciałbyś śledzić na bieżąco wyniki tej pracy. W końcu, agencje SEO biorą niemało za swoje usługi. Na szczęście jest sposób na to, by zmierzyć działania agencji i ocenić czy wszystko jest na dobrej stronie. Nawet jeśli nie posiadamy specjalistycznej wiedzy, to pewne rzeczy możemy sprawdzić samodzielnie. Wystarczy, że posłużymy się darmowymi programami od Google tj. Google Analytics a także Google Search Console. Do sprawdzenia działań agencji mogą nam posłużyć także takie narzędzia jak semstrom i Ahrefs.

Google Analytics- zbadaj ruch na stronie

Celem każdej kampanii SEO jest to aby na naszą stronę www np. sklep internetowy, trafiało więcej potencjalnych użytkowników z naturalnych wyników wyszukiwarki Google. Za pomocą odpowiednich statystyk możemy zbadać ilość wejść na naszą stronę. I do tego właśnie posłuży nam darmowy program Google Analytics. Ale uwaga. Pozycjonowanie to długi proces, nie powinniśmy spodziewać się wyników w ciągu pierwszych trzech miesięcy. Czasem na wymierne efekty trzeba poczekać rok lub dłużej i nie zależy to tylko od pozycjonera. Ze swojej strony także musimy coś robić. A mianowicie musimy śledzić czy na rynku nie zmienia się trend, a także mieć na uwadze takie czynniki jak sezonowość. Oto co nam daje Google Analytics: dowiemy się tego ilu użytkowników wchodziło na naszą stronę, jakimi słowami kluczowymi się posłużyli, żeby do nas trafić oraz dowiemy się jakie słowa kluczowe są najlepiej konwertujące.

Google Search Console- czy jesteśmy widoczni?

Narzędzie nazwane Google Search Console pozwoli nam na zbadanie tego jak wygląda ogólna widoczność naszej strony w organicznych wynikach Google. Znajdziemy również informacje o statystykach indeksowania serwisu. Google Search Console informuje nas o ogólnej widoczności naszego serwisu, wskazuje błędy wewnątrz serwisu (błędy indeksowania), dowiemy się także czy na stronę nie zostały nałożone kary lub filtry.

Jak widzimy, klienci agencji SEO nie muszą polegać na raportach z działań SEO, może sam sprawdzić czy prace posuwają się do przodu posługując się darmowymi narzędziami.

Dodaj komentarz